Oameni care au impresia că ştiu tot


Cred că am mai vorbit cândva despre genul ăsta de oameni, care îmi displace total. Când port o discuţie cu cineva, îmi place să ascult dar să îmi şi expun părerile.

Nu cresc în ochii mei oamenii care spun: ”nu e aşa, ştiu eu mai bine” sau ” vorbeşti prostii, eu am trecut prin asta”. Poate şi alţii au trecut, nu doar persoana respectivă.

Mă irită la culme afirmaţiile de genul: ”nu ai vrut să spui aia, ştiu eu mai bine ce ai gândit”. Cum poate un om să ştie mai bine decât tine ce a fost în mintea ta sau la ce te-ai gandit într-un anumit moment?

Nu mă cred inferioară nimănui aşa cum nu mă cred superioară altora. Suntem oameni şi suntem diferiţi.

Dacă toţi am fi la fel, care ar mai fi farmecul? Ce am mai învăţa unii de la ceilalţi? Cum ne-am mai deosebi? Cum ne-am conştientiza greşelile şi cum am încerca să le reparăm sau să nu le mai repetăm?

Sunt de părere că toţi suntem deosebiţi în felul nostru. Fiecare individ are acel ceva care va atrage un altul. Avem plusuri şi minusuri. Bucurii şi tristeţi. Calităţi şi defecte. Zambete şi lacrimi.

Avem dorinţa de a sprijini persoanele care au nevoie de noi şi nevoia de a şti că cei pe care îi iubim ne vor fi mereu aproape. În general, oamenii au multe de dăruit. Trebuie doar să-i ajuţi să-şi deschidă inima. Să se simtă liberi lângă tine.

Nu mă simt bine lângă oamenii care vor doar să arate că ştiu tot şi că nimeni nu mai e ca ei. Voi ce părere aveţi despre oamenii de genul ăsta?

Una peste alta, concediul meu a cam luat sfărşit, aproape. De luni ne reluăm activitatea. Eu la serviciu, Eva la grădi.

Era şi momentul. Oricum, mi-a plăcut să stau cu ea acasă, să-mi petrec timpul cu ea. Pe zi ce trece creşte şi parcă se face tot mai frumoasă. Cel puţin eu aşa o văd.

 

 

 

Posted on 31/08/2011, in Fără categorie. Bookmark the permalink. 32 comentarii.

  1. Și Bogdan se duce la grădi acușică. I-a luat soră-mea ghizdan :)) Frumușică foc Eva. De specia aia de care vorbești de ce trebuie să-i dăm atâta atenție? Sunt ei și lumea lor :)))

  2. Mulţumesc. Şi Eva are ghiozdan dar momentan îşi cară jucăriile în el. 😀

  3. Oamenii care pretind că ştiu tot, de fapt nu ştiu nimic. Nu au trăit prea multe experienţe, dar vorbesc din experienţele altora. Astfel de oameni trebuie ignoraţi, şi uşor eliminaţi din grupul de prieteni. Doar ne vor încărca cu energie negativă.
    Frumoasă fetiţă ai, să crească mare şi baftă la şcoală!

  4. Eu una mă feresc de astfel de oameni pe cât pot: discuții scurte și la obiect.

  5. sunt oameni care se simt cumva ignorati si vor sa para cel putin ca detin centrul atentiei! sau macar sa aiba ei sentimentul asta ca acaparand timp si usoara atentie din partea celor din jur, de bine de rau acestia-i voir si aprecia; lucru de care ei sunt ulterior mandri la culme, de aia si tot cauta asta!
    doar ca totul pleaca de la o usoara deviere de normala si fireasca percepere a realitatii in mijlocul careia traiesc. 🙂

  6. Eu prefer să nu spun nimic de oamenii ăia pentru că nu sunt chiar așa departe de ei. 😆
    Cel puțin la partea cu știutul… mi se mai spune „domnișoara știe tot” sau „bine că am luat enciclopedia cu noi”. Așa sunt eu… îmi place să mă bag în toate, să aflu de toate, să îmi dau cu părerea la toate… cui nu-i place, să nu mă bage în seamă.

  7. @Diana
    una e să vorbeşti despre ceea ce cunoşti, să vii cu păreri, idei comentarii pe un anumit subiect şi alta e să-i spui ăluia cu care discuţi că el habar n-are şi tu oricum le ştii pe toate.

    @Mihaela Nistor
    bine ai venit! Si da, persoanele de genul asta, cel putin persoanele care se manifesta asa si pe care le-am cunoscut chiar vorbesc din experientele alora. Intr-un fel e bine sa inveti ceva din experienta alui om, dar nu sa pretinzi ca doar tu intelegi anumite lucruri.

    @a-z
    Am observat ca oamenii astia vor sa atraga atentia altora si privesc alti oameni, care nu participa la discutie, tocmai pentru a vedea daca si aceia ii urmaresc.

  8. de aia se numesc oameni care au impresia ca stiu tot, ca doar au impresia. 😉

  9. Aşa nu-mi plac oamenii de care zici… şi din păcate cunosc destui. De multe ori totuşi dau singuri cu bâta-n baltă şi lumea din jur îşi dă seama că ei vorbesc doar ca să se audă singuri. Că na… până la urmă doar părerea lor este cea validă, nu?

  10. @Baby R
    – good point. 😛

    @Oana S.
    – bine ai venit! da, asa este…

  11. cum anuntai anterior, asa si fac: nu se incarca deloc comanda de subscribe, dupa ce introduc adresa de e-mail pt abonare! anunta tehnicul sa remedieze, please!
    weekend fain-fain!

  12. evateodora.ro

    @a-z
    – o sa vorbesc cu ei sa remedieze problema.
    Stiu ca acum se lucreaza la instalarea noii versiuni de wordpress si pana pe 7 septembrie ar cam trebui sa astept si sa vad apoi daca o sa mearga.
    Oricum, voi vorbi cu ei.
    Bine ca mi-ai spus.

  13. Cum sa nu fie frumoasa, acusica vin baietii sa ti’o ceara la o plimbare 😉

  14. Scriam acum cativa ani un post pe blog „Intoleranta ambiguitatii in raspunsuri”. Cum oamenii nu pot accepta sa ai dileme. Ii irita. Ii enerveaza. Si atunci, cum-necum, vor sa te lumineze pe loc, bruscandu-te, impingandu-ti cu bocancul ratiunea, apeland la morfina peste procesul tau de gandire deranjant de incert pentru înțelegerea lor superioară asupra vieții.
    Gestica, mimica, fluenta si ritmul limbajului lor te apasa ca pe un elev codaș. Te faci mic, indraznești sa scâncești o întrebare naiva (bineînțeles) și interlocutorul chiar poate afișa fața unui om pus pe gânduri. E o iluzie însă. Avea pregatit deja răspunsul. 🙂
    Tot mapamondul deține astfel de personagii. Ca românii, însă, nu sunt nici unii. :-))))

    • evateodora.ro

      Cred ca ai cam spus tot ce se putea spune.
      Multi sunt buni sa dea sfaturi, dar nu stiu sa le aplice si in cazul lor.

    • Dar de ce să le aplice în cazul lor?
      Oamenii sunt diferiți și situațiile sunt diferite. Un sfat dat de cineva poate se aplică aceluia căruia îl dă, dar în cazul lui personal nu s-ar potrivi.

      De pildă un psiholog dă pacienților lui sfaturi foarte bune, dar niciodată nu se va afla în situația lor să le urmeze.

      Și cei care dau sfaturi și cei care le primesc trebuie să realizeze că un sfat e bun în anumite condiții și unei anumite persoane, nu general valabil.

      • evateodora.ro

        Sunt oameni care trec prin experiente similare. Sau un om care a trecut printr-o anumita situatie, nu poate urma sfatul ce il da unei alte persoane care trece prin aceeasi situatie.
        Sper ca ai inteles la ce m-am referit.

  15. se zice ca, intr-o discutie… partea cea mai de valoare, ramane ascultarea…
    cine nu stie sa asculte, nu stie nici sa vorbeasca…
    frumusica foc Eva… cand ma inviti la nunta??? :P)

  16. Diferentele intre oameni duc chiar la ura. Am vazut de multe ori persoane care judeca si critica pe altii doar pentru ca au ales sa procedeze altfel. Altfel, nu gresit!

    Multi au impresia ca daca nu faci ca ei, esti prost. Bine, atunci cand faci ca ei, zic ca ii copii sau mai stiu eu ce. Pana la urma orice am face, nu ii vom multumi pe toti. Mereu va exista cineva care nu ne va suporta, care ne va considera inferiori, si care va avea grija sa ne barfeasca/vorbeasca de rau.

    Pana la urma, noi sa fim fericiti, restul (si aici ma refer la cei care din lipsa de ocupatie au grija altuia) nu mai conteaza.

  17. Buna,
    Cezar te-a ales sa-l provoci, asteptam provocarea ta la simpler.ro/concurs

  18. Cezar nu a confirmat linku cu blogul lui, deci ramane ca tu sa faci provocare. Multa bafta!

  19. evateodora.ro

    Incerc sa fac provocarea in seara asta…e vreo problema daca apare maine pe blog?

  20. Nui nicio problema, astept dovada…

  21. Nu, nu ti se pare deloc, Eva e o dulcica, o fetita cu adevarat superba. 🙂

  22. evateodora.ro

    Nice, multumesc. :*

Lasă un răspuns

